reklama

Dušičky

„ Aké je to krásne.“ Povedalo dieťa stojace nad tisícami malých plamienkov. „ Aké je to krásne.“ Povedala som kedysi ja, obutá v papučkách. Ale to bolo dávno. Dnes pri pohľade na mramorový náhrobok ukrývam slzy.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Dušičky. Sviatok všetkých svätých. 

Cintorín je miesto, ktorému sa mnohí ľudia vyhýbajú. Boja sa ho, cítia sa skľúčene pri myšlienke koľko vyhasnutých ľudských životov je koncentrovaných pod studenou hrudou hliny. Svet, mýty a fantázia z cintorínu urobilo miesto strachu. V kryptách a hrobkách číhajú upíri, masový vrahovia a zlé nočné tvory?

 Symbolika cintorína nie je o nič milšia. Toľkí sa boja smrti, toľkí tam chodia tak neradi. Strata milovaných je bolestná k pripomenutiu. Akoby sa bolo na čo tešiť...  

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Hľa, tu leží syn, priateľ, láska, muž... Starý brečtan obrastá náhrobok prarodičov odpočívajúc spolu, až na večné veky, ámen. A kopa hliny obohnaná kvetmi. Len pár dní tu niekto spí. A pri tej myšlienke naskakuje husia koža. Málokedy sa stretne svet živých s mŕtvymi. Tak čo je potom krásne? Tie plamienky? Spomienka? Strach? Smútok? Trúchlenie? Alebo detské nadšenie pre všetko. Detská radosť a entuziazmus, ktorý ich s úsmevom privedie aj na miesto, kde my dospelý zvykneme plakať. To včera vysušilo moje slzy... 

Zuzka Tiňová

Zuzka Tiňová

Bloger 
  • Počet článkov:  19
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Kamarati mi hovoria Zuzka. Som zivot milujuci optimista s prvkami realizmu, ktore niekedy pod vplyvom situacie zabiehaju do pesimizmu okoreneneho kritickym postojom. Som toho nazoru, ze usmev na tvari je kuzlo, ktore nam sveci najviac:) Zoznam autorových rubrík:  Príbehy alebo inšpirácia Životnekonečno-konečné úvahySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu